Gênero, Maternidade e Docência: um estudo sobre a saúde mental de mulheres no contexto da pandemia

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22409/qge7ff25

Abstract

The research aims to analyze the conditions experienced by mother teachers in the context of remote work, resulting from the Covid-19 pandemic, paying attention to the mental health of those women. The descriptive exploratory study was carried out through the application of an online questionnaire sent to elementary school teachers in a city in the interior of the state of Paraná. From the responses issued by 113 teachers, it was possible to build an analytical text in dialogue with other research based on the theme. It was identified that the pandemic generated social, political-economic and psychic impacts on the experiences of teaching mothers, changing the ways of living and relating.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Daniele de Andrade Ferrazza, Universidade Estadual de Maringá (UEM)

    Professora Adjunta do Departamento de Psicologia da Universidade Estadual de Maringá (UEM). Doutora e mestre em Psicologia pelo Programa de Pós-graduação da Faculdade de Ciências e Letras da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, UNESP, campus Assis-SP.

  • Hilusca Alves Leite, Universidade Estadual de Maringá, Maringá - PR

    Professora do Departamento de Teoria e Prática da Educação da Universidade Estadual de Maringá (UEM). Doutora pela Universidade de São Paulo (USP) e mestre pela Universidade Estadual de Maringá (UEM).

  • Poliana Grela, Universidade Estadual de Maringá, Maringá - PR

    Graduanda em Psicologia pela Universidade Estadual de Maringá (UEM). Bolsista do Programa Institucional de Bolsas de Iniciação Científica – PIBIC (2021-2022)

Published

2024-10-20