POSSIBLE INTERFACE BETWEEN NEW LITERACIES ESTUDIES AND ACTIVITY THEORY

Authors

  • Cândida Martins Pinto UFSM

DOI:

https://doi.org/10.22409/cadletrasuff.2014n49a22

Keywords:

interface, New Literacy Studies, Activity Theory.

Abstract

In this paper, it aims at making certain possible relationships between the precepts of two theories: the New Literacy Studies and Activity Theory, which, though distinct, dialogue, for departing from a sociocultural perspective to explain how individuals participate in social practices, making use of language and other instruments mediators.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Cândida Martins Pinto, UFSM

    Doutoranda em Linguística Aplicada pela Universidade Católica de Pelotas - RS, sob orientação do professor Doutor Vilson Leffa. Mestre em Letras pela Universidade Federal de Santa Maria – RS. Especialista em Metodologias de Ensino de Língua Inglesa pelo Centro Universitário Franciscano. É professora do Colégio Politécnico da UFSM, atuando no ensino de Língua Portuguesa em cursos técnicos e de tecnologia. Seus projetos de pesquisa e extensão estão voltados para questões sobre letramentos e tecnologias na educação.

Published

2014-12-30

How to Cite

POSSIBLE INTERFACE BETWEEN NEW LITERACIES ESTUDIES AND ACTIVITY THEORY. Caderno de Letras da UFF, Brasil, v. 24, n. 49, 2014. DOI: 10.22409/cadletrasuff.2014n49a22. Disponível em: https://www.periodicos.uff.br/cadernosdeletras/article/view/43577. Acesso em: 9 dec. 2025.