Connectives of opposition: reflections and proposals for teaching

Authors

  • Maria Aparecida Lino Pauliukonis UFRJ

DOI:

https://doi.org/10.22409/gragoata.v19i36.32982

Keywords:

Cohesion. Interpretation. Textual production.

Abstract

A reflexive and productive study on connectors of opposition in Portuguese, aiming at making students pay attention its semantic-argumentative and pragmatic roles in different textual genres. Such approach focus enables a discursive view about connectors in Portuguese, something that can also contribute to a significant improvement in reading and textual production processes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Maria Aparecida Lino Pauliukonis, UFRJ

    Professor Associado da UFRJ, possui Doutorado em Letras (Letras Vernáculas) pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1988) e atua principalmente nas seguintes áreas: linguística do texto, língua e ensino, discurso e ensino, análise do discurso, semântica lexical e discursiva. Fez Pós-Doutorado em Análise do discurso, na Universidade Paris XIII com a supervisão de Patrick Charaudeau. Coordena o Laboratório de pesquisa do CIAD- Rio (Círculo Interdisciplinar de Análise do discurso) com pesquisadores da UFRJ, UFF e UERJ, desenvolvendo Projeto sobre Modalização e Enunciação no discurso midiático e literário”.

     

Published

2014-07-23

How to Cite

Connectives of opposition: reflections and proposals for teaching. (2014). Gragoatá, 19(36). https://doi.org/10.22409/gragoata.v19i36.32982