The laboratory for studies and research on inclusion and differences in school physical education:
weaving inclusive paths in teaching, extension and research at UFRJ
Abstract
Inspired by Freire's teachings, our aim is to present and reflect on the actions of the Laboratory for Studies and Research on Inclusion and Differences in School Physical Education (LEPIDEFE) in the areas of teaching, research and extension and their intertwining with the theoretical-methodological foundations that underpin our work and the continuous effort to ensure coherence between discourse and practice. Based on the expanded concept of inclusion coined in the Laboratory by various authors, we discuss form(action) considering the diversification of content, the collaborative perspective and teacher education in and for the inclusive perspective. We share the paths taken collectively over 10 years of LEPIDEFE in favour of an education that is public, critical, free, democratic and inclusive.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à Revista Fluminense de
Educação Física o direito de primeira publicação, o que permite o
compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação
inicial nesta revista. Os dados, conceitos e opiniões apresentados nos
trabalhos, bem como a exatidão das referências documentais e bibliográficas,
são de inteira responsabilidade dos/as autores/as.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho
online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso
pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação
do trabalho publicado.
Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de
uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-
comerciais.